It is the late 13th century and history is altered by the rise of the Worldbreakers, individuals who harness the mysterious substance mythium to magnify their natural talents. The Mongol princess Khutulun, a Worldbreaker and a descendent of the great Chinggis Khan, is reuniting the distant tribes of the Mongol Empire. However, other factions are rising to oppose her, each with their own agenda.
Worldbreakers: Advent of the Khanate is a customizable two-player card game. Players start the game with a Worldbreaker that has a unique special ability and a deck of 30 cards. Each player aims to be the first to reach 10 power, which is gained by developing Location cards and by attacking the opponent.
The game is divided into rounds, during each of which the players alternate taking turns. A turn is composed of one action, such as gaining mythium (the currency of the game), drawing a card, playing a card, or attacking the opponent. Worldbreakers has three card types: events, followers, and locations. Events are impactful one-time effects. Followers are people who join your cause and can either defend your board or attack your opponent. Finally, Locations are places where mythium can be collected. They have a numbered list of stages, each of which can be developed for a one-time bonus such as power or resources.
Proper timing and resource management is key to victory: wait too long, and your opponent will mount a crushing attack or finish developing their Locations for a power advantage. Who will wrestle control of mythium and forever reshape history?
Комментарии
Карточная дуэльная игра с кастомизацией колод до партии. Есть заготовленные колоды, которые хорошо работают, но можно и кастомизицировать.
Ходим по очереди, совершая микродействия, а очки получаем, если успешно добираемся до базы противника. В игре четыре фракции, отличающиеся подходом к игре. При этом деньги можно тратить не только на покупку юнитов, но и на прокачку локаций, дающих бафы, а также в лояльность четырех фракций. Потому что наиболее сильных юнитов можно нанимать, имея поддержку соответствующей гильдии.
Местные деньги, кстати, подозрительно напоминают "пряность" из Дюны. В принципе так должна была бы выглядеть игра по Дюне) Но игра в сеттинге альтернативной монгольской империи 13 века, когда была найдена местная "пряность", дающая сверхсилы. Сеттинг не типичный, за это игре ставим лайк.
Фишка игры, пожалуй, в том, что ресурсы надо тратить и на прокачку, а не только на покупку карт. Вторая фишка, что пул доступных карт ограничен и самодостаточен. Из одной коробки получаете много геймплея с понятными стартовыми колодами.
Хорошая. А ещё это единственная игра независимого автора, который ею прямо горит. Ознакомьтесь, если любите игры на составление колоды или просто дуэли.
Благодарим-с, хорошая наводочка. Выглядит по оформлению простовато, но всё вышенаписанное сподвигает посмотреть поближе.